reklama

Veríte v anjelov?

Ja verím. A hlavne v tých strážnych. Mám s nimi niekoľko skúsenosti. Myslím si však, že je to stále ten istý anjel. Sprevádza moju rodinu na každom kroku, a hlavne moje deti. Ako k nám prišiel, to je iný príbeh. A je veľmi smutný...Teraz Vám chcem porozprávať, ako som zistila, že je s nami.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

 Mali sme vtedy tri deti. Vendelínka, ktorý mal tri a pol roka a o rok mladšie dvojičky Barborku a Terezku. Bývame v rodinom dome, s veľkým dvorom a záhradou, spolu so svokrovcami. Oknom z kuchyne vidím rovno na dvor. Je to pre mňa veľká výhoda, pretože deťúrence sa tu môžu hrať a ja, pri každodenných povinnostiach mamy, ich mám stále na očiach. Svokrovci, babka a dedko, sú už na dôchodku. Väčšinou majú prácu na dvore alebo v záhrade, takže deti sú často s nimi. Veľmi mi tým pomáhajú.
 Je horúci augustový deň a deti sa hrajú na dvore. Každú chvíľku vykuknem z okna aby som zistila, čo robia. Šantia a vykrikujú. Všetko je v poriadku. Spokojne sa obrátim k sporáku a pokračujem s varením. Som v ôsmom mesiaci a fučím ako parná lokomotíva. Rozmýšľam, čo všetko treba ešte urobiť. Celkom sa pohrúžim do myšlienok. Zrazu ma však prekvapí TICHO. Z dvora nie je počuť žiaden krik. Pozriem von oknom a deti tam nie sú. Znepokojí ma to, ale babka s dedkom sú v záhrade a deti často odbehnú za nimi. Vyberiem sa teda do záhrady, ale deti nie sú ani tam. Zmocní sa ma panika a zlá predtucha. Kde asi sú? A v tom mi napadne hrozná myšlienka, žumpa...
 Na našej ulici nie je kanalizácia, takže každý má pri dome aj žumpu. Tá naša je veľmi stará a je vystavaná z betónových skruží. Najvrchnejšia vyčnieva nad zem , čiže vyzerá skoro ako studňa. Býva prikrytá ťažkým železným poklopom. Navyše je oplotená a bránka býva zamknutá. Napadlo mi,že chlapi tam včera niečo robili. Vyberiem sa k bránke. Je otvorená. Srdce mi búši až kdesi v hlave a je mi na zúfanie. Hlavou mi beží stále tá istá myšlienka:“ len nech ich uvidím...“Vojdem. Ten moment budem mať celý život pred očami. Žumpa je odokrytá. Dievčatá stoja na skruži, ktorej stena má hrúbku asi tak 7 – 8 cm. Stoja pevne na svojich drobných nôžkách a ani sa len nezakolíšu. Neďaleko je kôpka štrku. Vendelínko im odtiaľ nosí kamienky a oni ich hádžu do žumpy. Sú potichu ako myšky ale vidieť na nich, že práve objavili niečo veľmi zaujímavé. Priznám sa, že som v ten moment zareagovala najhoršie ako sa dalo. Skríkla som na nich, a oni sa ku mne otočili s blaženým úsmevom na tvári. Ani sa nezakolísali. Rýchle som ich schytila každú popod jednu pazuchu a ani neviem ako sme sa dostali na dvor. Až keď som sa ukľudnila uvedomila som si, že som ich tým výkrikom mohla zabiť. Ale nestalo sa. A keď som začala vnímať reálny čas zistila som, že pri tej žumpe boli takmer 15 minút.
 Vtedy som si uvedomila, že bez anjela strážneho by tu dnes možno neboli. Dnes už viem, že ich sprevádza. Veď patrí k nám. Náš najstarší synček nás síce opustil keď bol ešte maličký, ale stále bdie nad nami ...To je však už iný príbeh, tak ako som písala na začiatku.

Eva Šuláková

Eva Šuláková

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som obyčajná mama piatich krásnych detí, ktoré spolu s manželom znamenajú pre mňa "všetko na svete". Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu